Sjöbergen













Igår var en bra dag. På gymnastiken spelade vi handboll, härligt att röra på sig, mindre härligt att bli svett.
Fortsatte på skulpturen med min mustachgubbe. Gröpte ur hjärnan idag, läskigt.

Efter skolan köpte jag ett lantbröd på det nya fina bageriet och gjorde matsäck. Maja och jag cyklade iväg mot sjöbergen, solen sken och det var livet. Det är som en helt annan värld där. Fem minuter på cykel och det finns tystnad och tuppar som galer. Det finns grönska och ja, jag älskar't. Vi åt vår matsäck på en bänk och sedan släppte vi ut kaninerna. Mina kaniner, det är sjukt. Hade aldrig trott att vi skulle få kaniner och än mindre att vi skulle ha en kolonistuga.
Kaninerna som vi döpte till Sylvester och Signe är nog systrar för de är otroligt lika, varenda liten fläck. Dock är den Signe tjockare. De var otroligt lugna också, man hade nog inte behövt koppel ens en gång.
Det var en fin dag och den fick mig lite att inte lämna Göteborg, fast sen vet jag att det kan bli ännu underbarare också.
Man kanske skulle klona sig trots allt, då hade man kunnat vara på två ställen och leva två liv.

Har sett massa läskigt på TV på senaste tiden. På ett program snackade dom bland annat om att i framtiden skulle kloning vara vanligt och man skulle kunna leva tills man var 200 år. Det skrämmer mig att vi hela tiden söker efter längre liv när livet hela tiden blir olyckligare och stressigare. Jag kan förstå att människor söker evigt liv på ett sätt men samtidigt är vi inte skapade för att leva i 200 år och jorden är redan överbefolkad.
Ett annat program jag såg handlade om kvinnor i storbrittanien som köpte jättedyra dockor som såg ut exakt som riktiga bäbisar(vissa hade tillochmed andningsmaskiner). Vissa gick sedan promenader med dom, bytte blöja på dom osv.. En mormor som tagit hand om sitt barnbarn mycket när mamman var sjuk hade sedan mamman blivit frisk och flyttat långt bort med barnet beställt en docka som såg ut exakt som(inklusive leverfläckar och dylikt) hennes barnbarn. Det är läskigt! Här är en länk till bäbisarna, tycker dom såg verkligare ut på programmet dock. http://www.youtube.com/watch?v=_7nI89CUaJg


Idag har jag bara en lektion sen ska vi till statsbiblioteket och förstå oss på matematikens värld.

Aurevoir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0