Komersen



Jag sov i Kungsbacka härom natten och när jag skulle hem på morgonen sprang jag till tåget, missade det och satt i kylan helt genomsvett och flåsandes. Men sen kom ett tåg från tjottaheiti som skulle till Göteborg och det hoppade jag på. Sen insåg jag att jag inte hade giltigt färdbevis men det var försent så det rullades iväg. Ingen kontrollant kom och jag blev glad i magen, sedan på stationen såg jag Peter Harrison, då blev jag ännu mera glad i magen. För mage det har han karl. Så även om jag blev förbannad och hatisk vid missandet av första tåget ledde det till något gott. hm.

I lördags var jag på komersen med Thomas och Virgil. Vi trängde oss fram där med barnvagnen vilket inte var det lättaste. Jag försökte pruta ner priset på en bandare jättelänge också men han var stenhård, han hade tydligen byggarbetare som var intresserade. fuck them. Menmenmenmenmen. Jag köpte ett typ för 5 spänn. tyg menade jag. typ har jag så det räcker och blir över. Språket borde man få bukt med. Jag har upptäckt att alltfler i alla åldrar använder det sjukt fula ordet liksom. I princip alla mina lärare gör det. Och vänner såklart. Och jag själv. Men det borde man få stopp på.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0