Söndag


I söndags var det barnkalas som gällde. Min kusin Ruben fyllde... fem måste det ha varit. , Det var utklädningsparty. 5 barn, en pirat, en musklig stålman, en batman och två prinsessor.
Det lektes (mestadels killar och tjejer för sig), byggdes med lego och åts plätttorn med frysta hallon/gräddhjärtan. Gott var det.
Piraten var helt underbar. Snäll, givmild och omtänksam. Ovanligt för femåringar kan jag tycka.
Det är intressant det där med barn, föräldrar och barnuppfostran. Jag märkte när föräldrarna kom och hämta hur olika de var. Någon var lite av en perfektionist, någon skällde hela tiden och någon var jättesnäll på ett icke dagismamtma vis. Allt detta kommer ju spegla av sig i barnens framtida beteende och det är lite läskigt. Och intressant men jag orkar inte fördjupa mig i detta nu..

Sen  vart det rep.. Bandnamn har vi inte kommit på ännu. Jag får panik och hatar detta faktum. Men förhoppningsvis kommer det snart.



Var och kikade på statsbiblioteket för att se ifall de satt upp mina foton. De hade de, men de hade tagit ut dem ur ramarna och satt upp dem med knappnålar. Inte alls snyggt! Undrar om de var för att jag inte lämnade spikar..

Fixat en intervju med Partillo också så det kankse blir något utav mitt repotage. Hatar dock att intervjua folk, dock bättre än att bli intervjuad själv!

Pööh. Imorn spelar vi på statsbiblioteket. Jag har bakat en granatäpplesockerkaka som jag väldigt nästan brände.

Nuf is nöff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0