Solsnö

image139

Franska första lektionen. Vi såg klart på Amelie, det är en bra film det. På fotot målade jag med mysig färg då jag inte har något att göra för tillfället. Och, hör och häpna, så fick jag en liten ask att lägga filmrullen i av Bosse. Det kändes ungefär lika stort som man kan tänka sig att små pojkar i gamla filmer känner när de får en stor guldpeng av en gammel farbror. För Bosse är ingen generös man, han är en hårding, med bröst, som jag har varit rädd för och tyckt illa om. Fast han är rätt så fräck egentligen. Han har inte ätit socker sedan han var jätteliten, utan äter bara nyttiga fullkorn och råg och sånna prylar. Har förr i tiden odlat all mat själv och haft långt hår och gått barfota ändå till vintern... Svårt att tänka mig. Sen har han tagit massa kort på lik och dåliga förhållanden och Mc gäng vilket kankse förklarar hans hårdhet. Aja nog om Bosse.

Vi slutade tidigt idag också så jag for till Michaela  för att hämta gitarren och väntade på henne i solen vid Karl-Johans kyrkan. Hann utforska runt omkring den och sitta ett tag och lyssna på Tootsi och skriva lite. Det var härligt.

Nu på kvällen for jag och Mathilda till Härryda, där jag aldrig varit förrut, det var exotiskt på sitt eget lilla vis. Där hade en skola en gratis teaterföreställning. Den var helt okej. Lite skum men ändå så. Hur som helst trevlig att träffa Mathilda och fara till Härryda. Kände mig lite elak när jag lurade busschauffören att jag var 16 år, struntade i att betala och gjorde så att han inte märkte när en annan gjorde det med. Men sånt får man ta när man är busschaufför.
Undra om jag blir chaufför av något slag.. Det är nog för läskigt. Iallfall buss och bil. Bussar svänger så konstigt och läskigt. Fast spårvagn verkar rätt soft, då kan man sitta och lyssna på musik och trycka lite på knappar. Nästan som att spela game boy...


Nu till det dåliga.

Min kamera är officiellt död.

Jag har glömt min gympapåse med bästa byxorna, Skataliteströjan och vantarna på spårvagnen.

Och bilddagboken har förjävlig layout så jag dissar den och bombar bloggen med onödiga bilder istället, när jag skaffat ny kamera.


Tjingeling Badring.

Kommentarer
Postat av: Evelyn

jag tror inte att köra spårvagnar är riktigt som att spela gameboy. fast. det kan ju inte jag veta. jag har aldrig kört en spårvagn. men ändå.
jag dissar bdb.
puss på oss

2008-03-19 @ 21:05:08
URL: http://nextexit.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad har hänt med kameran????

2008-03-19 @ 21:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0