Sol

image91
I fredags såg vi på Pippi hemma hos mig. Pippi är galet bra.

Igår blev vi plötsligt bjudna på fest ute i skogen. Så vi begav oss. De hade hyrt en liten stuga i skogen vid Härlanda tjärn. Vi fick gå en bit i mörkret innan vi kom fram.
Där bljöds på tårta, och jag råkade äta en sked gelatin, men det var innan jag visste att det var det så det gills inte tycker jag.  Jag åt chokladtårta istället. Vi lyssnade på Manu Chao bland annat. Rökte vattenpipa, försökte dricka sockerrörssprit, fyfan! Något vidrigare får man leta efter.
Det var allmänt mysigt och sen sov vi fem stycken på en uppblåsbar madrass. Lite trångt och kallt och varmt och mysigt.
Imorse ringde väckarklockan klockan nio för det skulle vara städat innan barnkalaset klockan 12.  Jag diskade lite och sen gick jag utanför dörren. Sol!! Åh sol var det . Och en jättefin sjö och en brygga med frost på. Gul vass. Is på sjön. Och sol. Ja då blev jag glad.
Nu är visserligen solen nästan borta men det är ändå rätt så ljust. Kanske borde ta lite foton idag så jag inte hamnar efter.

Ha en solig dag.

Kommentarer
Postat av: Winald

Låten med Tay Zonday finns i mp3 på hans hemsida:-) länken finns i den länken jag hade på bloggen. eller så kan du kolla på youtube. Men tror den är www.tayzonday.com

2008-01-13 @ 21:48:03
URL: http://groomingmocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0