Mätt

image98
Kom hem efter en härlig skoldag. Musik, drama, foto. Lekdag. Kom hem spelade piano och snöt mig.
Började blöda näsblod hysteriskt. Detta blod gånger 3 forsade ur mig. Fräscht indeed. Just for the record så har jag liksom inte arrangerat bilden. Det bara blev sådär.
Iallfall så stack jag till hängmattan och frågade efter numret till spelarrangören, sen for jag till hagabion och träffade Sara. Jag åt en tofu/pesto macka med äcklig senap på. Vi drack mängder med the också. Och köpte sedan en kladdkaka. Det var mysigt. Sara är en härlig flicka. Efter ett tag kom pianodamen och slog sig ner vid oss. Vi pratade rätt länge om livet och skolsystemet och samhället och musik. Hon tyckte allt var skit.
Nästa gång ska hon lära oss lite piano. Man borde prata mer med främlingar.
Ja. Efter 3 timmar var det dags att gå hem så Sara for till sitt Tollered och jag gick visslande hemmåt. Vid stigberstorget såg jag ett ställe jag aldrig sett förut. Kalejde kulturcafé. Det såg trevligt ut så jag stack in huvudet och frågade vad det var för något. Men de repeterade teater eller något så jag störde. Men skulle komma tillbaka.
Ja. nu är jag hemma. Är glad och pepp. Imorn far jag till Aronland. Nu ska jag packa min fina resväska.

Och Du är jävligt bra! Alla Du.

Kommentarer
Postat av: Sara

Kalejda har jag varit på en gång eller två. Det är bra!
Musikcafé kan man ju starta med kollektivet förresten.

2008-01-17 @ 22:41:36
Postat av: Winald

Galet mycket näsblod. Hopaps inte havren kom därifrån också. Det hade varit sjukt läskigt...

Bränn näsan så slutar det blöda... om det blir ett vanligt problem.

2008-01-19 @ 01:40:54
URL: http://groomingmocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0