kalas

image75
Igår hade jag bjudit på kalajs hemma hos Michaela. Hon var snäll och lånade ut sin lägenhet.
Vi var väl tjugo pers från början. Åt tårta som jag kletat ihop, den var rätt så god. Hallon är grejen.
Vi gjorde the "leken" och dansade, bla till första hits for kids skivan. Den är sjukt bra. Sen hade jag smort ihop en härlig skakompott också.
Efter ett tag stack en del och vi andra började dricka the och spela kort. Någon gång skulle befolkningen hem så vi följde hälften och tappade bort hälften så sen kom vi inte in och fick stå i kylan och dansa med skuggor vid kyrkan. Till slut kom dom.
Mer the.
Spela kort.
En liten drink.
Spela kort.
Dansa vackert. Som ni ser på bilden ovan. Me as Mor Beata och någon mer.
Vi försökte hålla oss vakna men vid 6 gjorde vi misstaget att se på tv. Åsa-Nisse, och vi somnade på stört.
Vaknade klockan tio till härliga tv-shop!
Sara gick hem och vi la oss i Michas härliga, mysiga, runda säng och sov två timmar till.
Sen vart det städa. städa.
Åka hem och städa lite till.

Vid tre vart det släktkalas.
Hela skaran var där. 18 stycken. Det är galenskap.
Vi åt soppa, men hade gjort för lite.
Pappa och jag började i princip planera inför kalaset klockan 2.
Sen tårta. igen. god igen.
Leka med barn. Kittla barn, Jaga barn.

Anna kom också. Det var trevligt. Hon och Pappa har inte setts på typ tre år. Galenskap.
Vad läskigt om jag bara skulle sluta träffa någon jag tycker om helt plötsligt.

Jojo men det var trevligt iallafall. Nu är jag rik också.

Sjutton år är jag också. Om ett år är jag arton år. Om en minuter fyller någon annan år.

God natt. Jag laddar upp lite bilder från kalaset i ett annat inlägg. Så kul kan man ha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0