Universum

Universum

Solig var dagen, glad var magen. Nästan.

Matteprov idag vilket kändes väldigt bra.
Efter skolan gick vi till strikk för att köpa garn men när vi plockat ihop 2 fulla korgar insåg vi att vi inte kunde betala med rekvisition(?). Så vi gick till 3 affärer till med sura tanter innan vi hittade den enda rätta. Därifrån gick vi med två fulla påsar och glatt humör. Också med 1300 kr av skolans pengar brända.
Gick sedan hem till Alice och gräddade våfflor med ekologiskt jordgubbssylt och vispgrädde. Å så gott med ack så energiutsugande.

Häromdagen sa min far att någon på Tv, Boston tea party tror jag, hade sagt något i stil med att "Universum är så otroligt stort att det just nu finns någon som ser och gör exakt samma sak som du just nu, någon annan stanns."
Vid en första tanke på det låter det helt omöjligt. Men när man tänker att universum antagligen är verkligen otroligt stor. Alltså ofattbart otroligt stor, tar aldrig någonsin slut stor. Så kankse kanske det är möjligt. Fast jag kan ändå inte tro på det. Det finns ju 9 miljader människor och det är rätt så många. Men ingen är den andra exakt lik. Fast å andra sidan har vi levt i sanslöst många år och någon gång kankse det har funnits någon som var otroligt lik mig.
Nej det är svårt att tänka så och jag ska sluta för tillfället.


Monday Monday was the day before today.

Kommentarer
Postat av: Winald

Fin bild!

2007-11-28 @ 22:08:40
URL: http://groomingmocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0