Skogen

Skogen

Jag leker med bitar ur vår natur
plockar och river i små torkade djur
Jag tycker det är kul att sitta på stenar i skogen
Jag tycker det är kul att känna att jag är en del av jorden
Nästah lika kul som det är att vara omogen
bland en människa som anser sig vara cool och nutidstrogen

jag tycker det är kul att sitta på mossiga stenar i skogen
För då känner jag att jag tillhör jorden
det är en plats där jag kan bara finnas och vara
Skrika och sjunga utan att behöva försvara
mig. Mig själv. Jag kan vara jag och jag kan vara glad
och ledsen utan att behöva förklara
av vilken anledning
 mina skäl är skogen allför stor för att vilja veta den vill inte lyssna på min urladdning
mina tankar och ploblem kan jag skrika ut till skogen bäst jag vill
och förneka det faktum att jag är schitzofren`?
för är det inte det man är när man talar när man är ensam
Är det inte det man blir när omvärlden lämnar en för att den tycker man är pinsam?


jag sitter på en sten i skogen och blickar upp i den mäktiga atmosfären
jag skriker och sjunger och pratar och jag Är pinsam
i smyg


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tycker om den dikten jättemycket. Puss.

2007-12-04 @ 22:03:21
Postat av: winald

Så sjukt vackra bilder!

2007-12-05 @ 21:09:40
URL: http://groomingmocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0