Drömmar

Drömmar

Jag drömde att jag var på Ebbas sommarland.


Sen blev jag plötsligt en liten liten pojke som hade en lillasyster. vi badade i en liten damm och då kom en jättestor fisk( En sån där inplastad badoljefisk) och åt upp henne. Hon ploppade i  Kaptens röds jättestora villa. Han var jättestor och hängde och slängde i takbalkarna. Det var hans damm och han hade odlat fram de stora fiskarna för att de skulle äta upp folk. Varför vet jag inte.


Sen gick jag och Maja in i en affär och skulle leta bikini och glasögon. Alla kläder var tantkläder gjorda i ull. Och det fanns inga fina glasögon. Men sen blev Maja Alice och En kassörska sa till Alice att hon skulle få lite frukt för hon såg så rädd ut. Och så tipsade hon om en glasögonaffär i Nordstan.
Och dit sprang vi. Jag blev jättetrött och jättesvettig i mina gråa manchesterbysor. (Man kan visst bli trött i drömmar) När vi kom fram var det rena drömmen. Det fanns hur många gula stora glasögon som helst! Fast jag vaknade innan jag hittade de perfekta. Jag insåg att jag var blond när jag provade glasögonen, så jag försökte bli rödhårig igen. Och det var då jag vaknade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0