Brillor

Brillor
Idag fann jag mina drömbrillor! Jag är lycklig.

På gympan dansade vi ringdans runt en gran gjord av en plint, rockringar, hopprep och en julstjärna. Det var fint.
Jag skippade franskan och gick till Cello med Elsa, Ellen och Elin. Jag åt en supergod kladdkaka och så bjöd Elsa mig på the, jag valde dock ett äckligt.
Sen gick vi andra långgatan och kollade i nån hiphopaffär med mysiga tröjor. Och så kikade vi in på skank och Blenda och någon nyöppnad liten butik med fina klänningar och dem collective kläder. Mm.
Sen! Gick vi in i någon guldig retrobutik, och där min vän där fanns dessa glasögon som jag så länge drömt om. Och jag lånade dom och gick och frågade en optiker om det var möjligt att sätta in glas i dom. Men han sa nog nej så honom gillar vi inte. Jag lämnade tillbaka dom.

När jag kom hem ringde Alice och sa att hon sett mitt hår på spårvagnen från hennes fönster vilket var ganksa roligt.
Men vi gick iallfall en promenad genom slottskogen och jag köpte glasögonen. Vilket jag är mycket nöjd över.
Vi strosade lite och begav oss till Bengans. Sen var vi allt för trötta så vi tog vagnen hem.


Såg nyss på Kobra. (Älskar deras efterbilder).  Ja och det handlade om Thailand. Och jag insåg, inte för första gången, hur grymt jävla elaka vi vi väst är. Först koloniserar vi och förstör. Sen tar vi deras naturtillgångar och förstör.  Vi låter dom göra skitjobben och importerar sedan hit allt billigt, och men mycket utsläpp såklart. Sen till råga på allt så åker vi dit på semester och förväntar oss att de ska behandla oss som gudar. Och så förstör vi.
De borde skjuta oss. 

Kommentarer
Postat av: winald

Fick du tag i dojor? fintit att vi sågs på stan. hehe

2007-12-18 @ 15:59:45
URL: http://groomingmocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0